-
10 metoder för kreativa team
11 Lessons -
Innovation och nytänkande kräver ofta samarbete. Det ensamma innovativa geniet ska egentligen betraktas som ett undantag och kanske till och med som något som knappt existerar. För i själva verket uppstår nya idéer och tankar genom möten, influenser och sammansmältning med andras tankar och idéer. Kreativa team skapar ”krockplatser” för idéutveckling, kunskapsutbyte och inspiration. Den här kursen ger dig tekniker som får ditt team att lyfta.
FÖR VEM
Kursen riktar sig till dig som är chef, verksamhetsutvecklare, projektledare eller arbetsledare. Eller så är du intresserad av agila processer och kreativt teamarbete.
UPPLÄGG
Kursen ger en rad tekniker för att forma kreativa team. Genom videor, textmaterial och praktiska övningar förklaras begrepp som flow, den improviserade attityden, psykologisk trygghet och kreativt tänkande.
KUNSKAPSMÅL
✰ Kunskaper om flow och den optimala upplevelsens psykologi: Flow optimerar kvaliteten på det du gör, eftersom du är fullt fokuserad på uppgiften och använder dina färdigheter fullt ut. Du lär dig tekniker och förhållningssätt som underlättar flow.
✰ Tekniker för en improviserande attityd. Du får tekniker som främjar flow, energi och öppet utforskande. Med dessa tekniker kan du stimulera kontinuerlig inspiration i teamet.
✰ Metoder för hur du skapar en kreativ teamkultur. Du lär dig 10 effektiva metoder som bidrar till att forma ett kreativt team.
✰ Insikter kring kreativt tänkande: Arbetet med att forma kreativa team uppmuntrar till kreativt tänkande och innovativa tillvägagångssätt. Du får möjlighet att öva på att tänka utanför "boxen" och utforska nya möjligheter och idéer.
✰ Kunna designa egna teamstärkande ritualer: Men hjälp av Design Thinking kan teamet utforma ritualer utifrån specifika behov och situationer.
© 2024 Design Thinking Leadership
Denna webbplats använder cookies. Att använda webbplatsen betyder att du är okej med detta men du kan lära dig mer om vår cookiepolicy
och hur du hanterar dina val av kakor här
Want to stay up-to-date on industry trends?